برای تحلیل نقش هابِ خانه هوشمند ذکر این نکته ضروری می باشد که، پیش از اختراع ریزپردازنده‌ها و اسمارت‌فون‌ها، فرآیند خودکارسازی خانه و تبدیل آن به یک خانه هوشمند به یک پروژه کلی اطلاق می شد که شامل نصب تجهیزات برقی، نصاب‌های حرفه‌ای و پرداخت هزینه‌های ماهانه جهت تعمیرات و نگه‌داری بود. این موارد درگذشته به هزینه و تخصص زیادی نیاز داشتند، اما امروزه تنها چیزی که به آن نیاز دارید یک اتصال خوب وای‌فای، یک روتر بی‌سیم، یک اسمارت‌ فون یا تبلت و یک کنترل‌کننده مرکزی به‌نام هاب می باشد. بنابراین اولین نکته ای که اهمیت می یابد این است که به عنوان یک کاربرخانه هوشمند، باید هدف اصلی خود از خودکارسازی خانه را مشخص نمایید.

اگر هدف شما ایجاد امنیت در خانه هوشمند است، به دوربین  و یا حسگرهای حرکتی نیاز خواهید داشت. اگر تنظیم روشنایی مورد نظرتان است، باید از سیستم روشنایی هوشمند استفاده کنید. اگر به دنبال راحتی هستید، قفل‌های هوشمند و سیستم‌های صوتی متصل به وای‌فای باید در فهرست انتظارات شما از خانه هوشمندتان قرار  گیرند. زیبایی خودکارسازی در خانه‌ هوشمند این است که، انجام تغییرات در کل خانه را به تغییرات مرحله‌ای و تنها در بخش‌هایی که نیاز دارید، تغییر داده است. به همین دلیل، به یک سیستم پیچیده که تنها بتواند از راه دور لامپ‌ها را روشن کند، نیاز ندارید؛ زیرا اگر این تنها کاری است که می‌خواهید انجام دهید، می‌توانید با یک ابزار بسیار ساده آن را انجام دهید.

 

خانه هوشمندخانه هوشمند الفانمایندگی خانه هوشمند-هوشمندسازی ساختمان-خانه ی هوشمند-اخذ نمایندگی خانه هوشمندآپارتمان هوشمندمجتمع هوشمندهوشمند سازی ویلاهوشمند سازی خانههوشمند کردن خانههزینه هوشمند سازیخانه های هوشمندکلید لمسی هوشمندخانه های هوشمند در ایران-ساختمان های هوشمند